20.03.2014

Sladek posel

Podjetje Veseli obrok razvija koncept prodaje zmrznjenega jogurta. Po odprtju njihove prve franšize, letos načrtujejo pospešeno širitev mreže ob Jadranu.

V Združenih državah Amerike je prodaja zmrznjenega jogurta ena od desetih najbolj razširjenih dejavnosti malih podjetij. Na ta podatek je naletela tudi Ivana Debelić, ko je brskala po internetu in takoj pomislila na odprtje lastnega podjetja. - Želela sem imeti "sladko" malo dejavnost, ki ne bo preveč zahtevna, obenem pa bi ponujala možnost širitve - Debelićeva nazorno pojasnjuje kako se je odločila za samostojno podjetje.

Twist Frozen Yogurt & Smoothie Fot. Twist Frozen Yogurt & Smoothie

S pilotnim projektom v Trogirju smo dokazali, da se franšiziju že v prvem letu lahko povrne celotna naložba, neglede na to, da gre le za sezonski posel. Letos smo osredotočeni na odprtje vseh šest načrtovanih lokacij na obali. Ivana Debelić

Kot pravi, je najprej spoznala direktorja tovarne, ki proizvaja mešanico zmrznjenega jogurta v Italiji in kmalu zatem Nikico Gotovca, s katerim sta leta 2013 ustanovila podjetje Veseli obrok. Že v istem letu sta v Zagrebu odprla prvi frozen jogurt bar pod blagovno znamko Twist Frozen Yogurt & Smoothies, čemur je sledilo odprtje tudi prve franšizne enote v Osijeku.

Ko so razmišljali o konceptu bara, pojasnuje Ivana Debelić, niso želeli odpreti zgolj slaščičarne, ampak ustvariti prijetno mesto za druženje. - Twist Frozen Yogurt & Smoothies je zasnovan kot "sladek prostor" za druženje, kjer bi se ljudje počutili kot doma. S tem razmišljanjem smo izbirali tudi materiale in barve za interier ter ustrezne  napise - vse naj bi vzbujalo občutek lepega, toplega in prijaznega okolja - pravi Debelićeva.

Neglede na to, da so ledene poslastice najbolj prodajane v času poletne sezone, so v podjetju uspeli razviti koncept za "kontinentalne" lokale, ki lahko z dobičkom poslujejo skozi vse leto. Poleg zmrznjenega jogurta, so  strankam na voljo tudi ameriške palačinke, vafli z vročimi prelivi in fine čokolade. - Trenutne lokacije v kontinentalnem delu, v Zagrebu in Osijeku, so najboljši dokaz, da lahko lokal tega tipa uspešno posluje skozi vse leto, kljub zahtevnosti njene organizacije. Vedeli smo, da moramo imeti dodatno ponudbo. Ljudje v tem delu Evrope namreč nimajo navade kupovati sladoled ali zmrznjen jogurt v zimskem času - pojasnjuje.

Odprtje lastne franšzie že v prvem letu poslovanja je potrdilo, da so zasnovali privlačen koncept, s potencialom za rast. Poleg že omenjenega lokala v Osijeku, bo v prihajajočem poletju zagotovo pričeka delovati tudi franšiza v Trogirju. Letos se po besedah Debelićeve osredotočajo na širitev mreže na Jadranu.

Potencialnim  prejemnikom franšize ponujajo "sezonski koncept" - modularno zgradbo v izmeri šestih kvadratnih metrov, z vso potrebno opremo za poslovanje, vključno s surovinami in embalažo. Prejemnik pa naj bi v zameno, našel privlačno mesto na plaži, ki je primerno za postavitev Twist Frozen Yogurt & Smoothie bara.

Debelić pravi, da je na Jadranu ogromno priložnosti- lansko poletje so odprli pilotni objekt na plaži v Trogirju in se hitro prepričali v donosnost koncepta. – S tem pilotnim projektom smo dokazali, da se franšiziju že v prvem letu lahko povrne celotna naložba, neglede na to, da gre le za sezonski posel. Letos smo osredotočeni na odprtje vseh šest načrtovanih lokacij na obali. - poudarja Debelićeva.

Prehod iz majhne gostinske dejavnosti v večji sistem franšizinga ji je predstavljal izziv in hkrati priložnost, da izkoristi svoje dragocene izkušnje. Ivana Debelić je sicer ekonomistka, ki je dolgo delala na področju financ, trženja in gradbeništva ter bila za kratek čas tudi franšizij neke druge podobne franšize. - Predvsem poslovne izkušnje so me spodbudile, da grem v franšizing. Ob odprtju bara v Zagrebu sem ugotovila, da si ne želim službe, ki bi bila omejena na običajno gostinstvo, kjer samo skrbim za zaposlene, različne promocije, dodatne popuste in podobno. Ugotovila sem, da bom lastno znanje najbolje izkoristila, če se organiziram v franšizo. Pri moji podpori prejemnikom franšiz tako nudim tisto, kar najbolj obvladam in sicer finance, trženje, oblikovanje novih izdelkov in poslovnih strategij - pravi.

Prejemniki franšiz lahko resnično pričakujejo našo polno podporo - poleg  know-how-a, jim pomagamo pri izbiri lokacije, nabavi surovin in opreme, usposabljanu zaposlenih in njihovem vodenju.

Od njih pa po njenih besedah ne pričakujejo drugega,  kot da imajo trdno voljo in da radi delajo ta posel. - Ne želim, da se ta posel kandidatu nekako zgodi. Takoj ko začutim, da nimajo navdušenja, ne želim izgubljati energije z njimi. Ljudje, ki želijo uspeti v tem poslu, morajo , si morajo najprej iskreno želeti opravljanja tega dela in mu potem nameniti 24 ur na dan - pojasnjuje.

Kljub uspešnosti posla na zahodnih trgih je tako na Hrvaškem, kot tudi drugje v regiji, težko najti banko, ki bi podprla podjetnike, ki želijo vstopiti v franšizing. - Potrkala sem na mnogo vrat in si zelo težko pridobila ustrezno pozornost. Zato je bil zelo vesel trenutek, ko se je odprla kreditna linija pri Hrvaški banki za obnovo in razvoj za spodbujanje novoustanovljenih podjetij. Predstavili smo jim našo franšizo, ki jim je bila všeč kot poslovna ideja. Torej ni šlo za željo banke po financiranju franšizinga, ampak bolj za splet koliščin, ko se je pojavil program za kreditiranje mladih podjetnikov - pojasnjuje.

Trg zmrznjenega jogurta je na Hrvaškem v nenehnem porastu. Kljub temu pa so za Twist Frozen Yogurt & Smoothie  ciljan populacija še vedno tuji turisti, ki poznaju kakovost izdelka in ne potrebujejo kakšnih posebnih markeinških prijemov. Debelić pravi, da mlajši domači potrošniki, stari med 15 in 25 let, v večini primeri poznajo  koncept zmrznjenega jogurta. - S tem konceptom se srečujejo v ameriških televizijskih nadeljevankah, video igrah ali prr brskanju po internetu. Vendar jih pri nakupu ne vodi zdrava prehrana, temveč interaktivni pristop pri serviranju jogurta, kjer lahko izbirajo med različnimi dodatki. Vsak zmrznjen jogurt je mala umetniška stvaritev, kjer kupec izbira med dodatki , kot so sadje, čokolade in bonboni – pojasnjujej.

Približno 40 odstotkov prebivalstva med 35. in 45. letom ve, kaj je zmrznjen jogurt in ga imajo radi, ker je zdrav in nizkokaloričen. - Le pet do šest odstotkov kupcev, starejših od 50 let, pozna ta izdelek.Večinoma gre za ženske. Najbolj pogosto so o njem brale v revijah, in večini je všeč dejstvo, da je veliko bolj zdrav od navadnega sladoleda – je na koncu dodala Debelićeva.

Sladek posel

Do sedaj ni komentarjev na članek. Naj bo tvoj prvi.

Forum 4 tem, 4 komentarji

želite več?

newsletter Franchising.si

If you see this, leave this form field blank