Najprej razmislim kako aktivno ali pasivno vlogo izbrati v poslu. Podjetniško, partnersko, "angelsko" ali pasivno vlogo investitorja, vedno pa je možna tudi svetovalna vloga. Že več let ne vlagam v nove podvige, če ne obstaja dobra ekipa ljudi, ki bo stala za projektom. Preprosto nimam dovolj časa, da bi ga namenil samo enemu od mnogih projektov v mojem portfelju.
Niko Slavnič
Četrtek
06.02.2014
Niko Slavnič dela brez predaha. Je podjetnik, predavatelj, investitor, poslovni angel in nosilec master franšize In Your Pocket za Slovenijo.
 

Dejstvo, da prihaja iz podjetniške družine je bilo verjetno odločilno, da je ostal v teh vodah. V družinsko podjetje se je vključil leta 1989 in začel z lastnimi projekti leta 2000. V Sloveniji vsako leto investira v kakšen novi projekt, bodisi kot poslovni angel, bodisi kot investitor. Zase pravi, da vedno deluje v "zakaj pa ne" režimu. Svoje bogate praktične izkušnje s pridom uporablja tudi kot predavatelj na MBA programih.

Pred sedmimi leti se je odločil, da prevzame franšizo In Your Pocket za slovensko tržišče in izdal prvi vodnik  v aprilu 2007. Za litovski franšizni sistem je izvedel od poslovnih partnerjev. Slavnič lahko iz izkušenj govori o podobnostih in razlikah med vodenjem lastnega podjetja in dela v franšiznem sistemu. - Tudi v franšiznem sistemu podjetniki delujejo samostojno. Pomembno je, da redno spremljajo poslovanje in pravočasno reagirajo na probleme. Ker je večina stvari v franšiznem sistemu že razvita, mi ostane več časa, ki ga lahko posvetim drugim neodvisnim projektom in investicijam. Samostojne naložbe potrebujejo več časa, da dosežejo raven, ki jo v franšiznem sistemu pridobiš že na začetku - pojasnjuje Slavnič.

Obenem dodaja, da je v franšizingu začetek poslovanja veliko lažji in da se naredi manj napak. Vseeno pa je  potrebno poskrbeti, da bo posel čimpreje tudi finančno uspešen. V vsaki franšizi obstajajo namreč fiksni stroški oziroma nadomestila, ki jih je tekoče potrebno pokrivati - Če povzamem, v franšizingu je precej manj tveganja, obstajajo pa določene omejitve - pravi Slavnič.

Obsežne poslovne izkušnje so ga naučile, da skrbno izbere projekte v katerih bi sodeloval. - Najprej razmislim kako aktivno ali pasivno vlogo izbrati v poslu. Podjetniško, partnersko, "angelsko" ali pasivno vlogo investitorja, vedno pa je možna tudi svetovalna vloga. Že več let ne vlagam v nove podvige, če ne obstaja dobra ekipa ljudi, ki bo stala za projektom. Preprosto nimam dovolj časa, da bi ga namenil samo enemu od mnogih projektov v mojem portfelju - pravi.

Zdi se, da mu gre dobro s franšizo In Your Pocket. Z njihovimi vodniki trajno ali začasno predstavljajo večino slovenskih mest. Najpomembnejši trg je v Ljubljani, kjer objavijo šest velikih vodnikov letno in prav toliko mini izvedb. Ko gre za druga mesta, izdajajo mini vodnike, posebne ali pa samo spletne izdaje. Na ta način zajemajo naslednje turistične destinacije: Ankaran, Bistrico ob Sotli, Bled, Bohinj, Bovec, Brda, Brežice, Celje, Deželo Celjsko, Dobrno, Idrijo, Izolo, reko Kolpo, Koper, Kostanjevico, Kranjsko Goro, Krško, Laško, Lipico, Ljubljano, Maribor, Piran, Planico, Portorož, Posavje, Postojno, Radeče, Radovljico, Sevnico, Škofjo Loko, slovenske Alpe, slovensko vinsko pokrajino, dolino reke Soče, Solčavo, Tolmin, Velenje in Vipavo.

- Vedno smo pripravljeni na nova sodelovanja z občinami in regijami. Trenutno smo v zaključni fazi priprave prvega vodnika po slovenskih Alpah in slovenski Istri - pravi Slavnič.

Pravi, da ima dobre odnose z franšizorjem, vendar se da vedno še kaj izboljšati. Veseli ga, da franšizorji sprejemajo nasvete in s spremembami izboljšujejo franšizni sistem za vse v njem. Finančne obveznosti do franšizorja so sprejemljive, vendar poudarja, da je v času krize pomembno spremljati sleherni strošek. Kriza je prizadela njihov poslovni model tudi v Sloveniji. – Spremeniti smo morati naš poslovni model, ker ni bilo več prostora za velike agencije. Občutno so je poslabšala tudi plačilna disciplina. Če se odločite tožiti stranko, ne morete več računati na nadaljnje sodelovanje. - opisuje Slavnič trenutne tržne razmere.

Imamo zdravo konkurenco, ki pa zaostaja po kakovosti, pravi Slavnič. Zaradi svoje aktivnosti na na socialnih omrežjih, so v In Your Pocket-u razvili mobilno aplikacijo in spletni portal. Ko dodamo še cca 500.000 različnih izdaj, nas seveda ne preseneča, da so uspešni. - Smo največja specializirana lokalna turistična izdajateljska hiša v Evropi, torej tudi v Sloveniji - pravi.

Drugače pa ocenjuje, da je nivo razvoja franšizinga v Sloveniji na precej nižji ravni kot na razvitih trgih Zahoda. - V Sloveniji najdemo franšizing predvsem v prehrambeni panogi, v verigah hitre prehrane. Menim, da ponuja področje storitev veliko večjo prilagodljivost, kar je razvidno tudi iz modela In Your Pocket, ki uspešno deluje že več kot 20 let - pravi Slavnič.


Zanimivosti na forumu