05.03.2014

My way: Subway

Da je nasvet prijatelja včasih zlata vreden, pravi tudi Iztok Levac, mladi podjetnik iz Slovenije, ki je poslušal predlog prijatelja in začel razmišljati o franšizi ameriške verige s hitro prehrano Subway.

Neglede na vedenje, da je Subway že poskušal razviti verigo restavracij v Sloveniji in se po določenem času umaknil s trga, je Levac ocenil, da bi koncept z nekoliko drugačno cenovno politiko lahko spet zaživel.

Iztok Levac Subway Fot. Profit system

Predvsem sem dojel, da v Sloveniji spet obstaja možnost za razvoj in rast poslovanja na področju prehrane. Priložnost, da pridobim Subway franšizo je prišla ob pravem času - Iztok Levac, Subway, Slovenija

-Zelo dobro sem vedel kaj Subway ponuja. Obiskal sem več restavracij v različnih državah in hrana je bila povsod odlična - je dejal Levac. Ko je kot potencialni prejemnik franšize začel podrobneje razmišljati o konceptu, je prišel do spoznanja, da ne bo imel velikih ovir pri razvoju podjetja in pridobivanjem strank v Sloveniji.

Celotno dogajanje pred odprtjem restavracije je potrdilo precejšnje prednosti velikega sistema. Že sam postopek preverjanja kandidata v in tržnega potencial je proces, ki poteka postopoma in zelo temeljito. Vsi izkušeni sistemi, kot tudi Subway, ne prepušča ničesar naključju. - Seveda, najprej vas želijo videti in spoznati, se prepričati, da ste prava oseba za franšizo in narediti analizo trga. Vse gre počasi, korak za korakom - pojasnjuje Levac.

Postopek ocenjevanja se je začel v Pragi, ki je eden od sedežev Subway-a v Evropi, medtem ko pomemben del izobraževanja (tako teoretična predavanja, kot praktično delo v restavraciji) poteka v eni od Subway restavracij v Milfordu (ZDA) ter restavraciji v Cambridgeu (Velika Britanija). Levac je za ta del izbral evropski model. - Mislil sem, da bi bilo bolje videti kako deluje restavracija v "evropskem stilu". Restavracije po Evropi so si podobne, s podobnim vzdušjem in ambientom. Tudi ponudba Subway restavracij je drugačna v Evropi kot na ameriškem trgu - pravi.

Z znanjem in izkušnjami, ki jih je pridobil pri usposabljanju, je Levac odprl restavracijo v decembru leta 2013, na Dunajski cesti, za Bežigradom v Ljubljani - "velika blagovna znamka" je tako ponovno vstopila na trg v tej regiji. Kot pravi, je bilo izredno pomembno to, da mu je Subway s svojim agentom za razvoj blagovne znamke iz Madžarske, pomagal tako pri samem odprtju, kot pri prvih nekaj dneh poslovanja.

Levac pravi, da ni skrivnost, da so več kot eno leto iskali ustrezno lokacijo za restavracijo. To je, kot pravi, prvi in doslej edini pravi problem na katerega so naleteli in dejansko izvira iz lokalnih tržnih razmer. - Sprva smo se osredotočili na lokacije v središču Ljubljane, vendar preprosto nismo uspeli najti dovolj velik prostora po razumni ceni. Začeli smo razmišljati zunaj teh okvirjev in šele takrat našli lokacijo, ki nam je v celoti ustrezala. Bližina fakultet, poslovnih stavb, stanovanjskih naselij, dostop z avtoceste ... na koncu smo predlagali obstoječo lokacijo in Subway jo je sprejel - pravi Levac.

Čeprav delajo šele dva meseca, imajo že stalne stranke - večinoma dijake, študente in zaposlene iz bližnjega poslovnega kompleksa. Zaradi ustrezne lokacije in možnosti parkiranje beležijo veliko obiska tudi v večernih urah. - Še posebej nam je pomembno, da prihajajo tudi Američani, ki živijo v Sloveniji - košarkarji in uslužbenci ambasad in to redno, skoraj vsak dan. To je morda eden najboljših dokazov, da je Subway v Sloveniji isto kar je Subway v Ameriki, česar ne smemo podcenjevati - je dejal Levac.

Subway ima v Ljubljani, pravi, še eno konkurenčna prednost, kar naj bi mu zagotovilo utrditev pozicije na trgu, kjer prevladuje huda konkurenca in sicer v cenah. Ne smemo pozabiti, da so v Sloveniji stroški poslovanja precej visoki in ko razmišljate o ceni izdelka, seveda razmišljate tudi o dobičkonosnosti. Subway nam je pomagal z nasveti in konkretnimi cenovnimi predlogi na osnovi izkušenj iz primerljivih trgov. Pri tem mislim na tržišča kot so Češka in Slovaške in ne Amerika ali pa Kitajska - pojasnjuje Levac.

Kljub temu, da ni bilo prostora za občutno zmanjšanje cen, Levac pravi, da so dosegli odlično razmerje med nabavno in prodajno ceno in s tem zelo konkurenčno raven prodajnih cen. - Naš najcenejši sendvič, na primer, stane 2,4 €, kar je ceneje od navadnega sendivča, ki ga lahko kupite na vsaki bencinski črpalki v Sloveniji. Verjetno je odveč poudarjati, da je poleg tega precejšnja razlika tudi v kakovosti - slikovito pojasnjuje Levac.

Poslovanje v velikem in urejenem sistemu Levcu zagotavlja še eno pomembno korist. Kot prejemnik Subway franšize, lahko vedno računa na stabilne in preverjene nabavne poti. Kot pravi, nabavljajo poglavitni del surovin iz Nemčije. Sistem jim dovoljuje, da zelenjavo ob ustrezni kakovosti in ceni kupujejo od lokalnih proizvajalcev. Tudi v tem delu Subway ničesar ne prepušča naključju. - Glede na to, da naši lokalni proizvajalci oskrbujejo zgolj eno restavracijo, jim ni bilo potrebno opraviti vseh preverjanj. To se bo seveda spremenilo bo, ko se bo Subway sistem razširil in bodo dobavitelji morali dokazati zmožnost dobave hrane ustrezne kakovosti vsem restavracijam v sistemu. To so standardi, od katerih Subway nikjer ne odstopa - pojasnjuje.

Subway Ljubljana

Levac pravi, da odprtja restavracije niso imeli nobenih resnih težav. Izredno prijetno presenečenje je bil promet. Kljub "zvenečemu imenu" blagovne znamke so bili zmerni pri njihovih prodajnih napovedih, ob pričakovanju, da bo šlo za bolj počasen razvoj poslovanja. - Ko smo na začetku dojeli, koliko ljudi je začelo hoditi k nam, smo morali zajeti sapo in se ustrezno "ogreti", da smo lahko kakovostno postregli vsem strankam - priznava Levac.

Kljub dobrim začetnim rezultatom, je Levac še vedno previden. Zaveda se, da je še prezgodaj napovedati kako se bo Subway razvijal v Sloveniji. Za vsako resno oceno je potrebnih vsaj tri do šest mesecev poslovanja, vendar ne skriva svojega dolgoročnega razmišljanja o odprtju nekaj dodatnih Subway restavracij. - Najprej v Ljubljani, ker je lažje neposredno nadzorovati poslovanje. Kasneje pa še v drugih mestih, kjer se bo odprla priložnost tudi drugim prejemnikom Subway franšize pravi Levac.

Urejen in že dokazan franšizni sistem je ena od največjih zagotovitev za poslovni uspeh. Druga in nič manj pomembna pa je sposobnost in podjetniški duh franšizojemalca. Iztok Levac je kljub svoji mladosti dokazal, da je sposoben razvijati in voditi podjetje. Z dvema kolegoma je pred nekaj leti ustanovil Center urbanih športov Urban Roof - prvi objekt, ki ima zaprt poligon za skejterje, prosto plezanje, plesno dvorano, bar ter trgovino s skejtersko in rolkarsko opremo. - Takrat smo iz nič zgradili podjetje. Zato zdaj prepoznam in cenim prednosti franšizinga, kjer v posel vstopate s precejšnjim znanjem. Ni vam treba izumljati stvari - precej enostavno, potrebno je zgolj upoštevati pravila, ki delujejo na 40.000 lokacijah po svetu - zaključuje Levac.

N.B.

My way: Subway

Do sedaj ni komentarjev na članek. Naj bo tvoj prvi.

Forum 4 tem, 4 komentarji

želite več?

newsletter Franchising.si

If you see this, leave this form field blank