Velika blagovna znamka, velike koristi

"Orbis ne nastopa samo kot lastnik hotelov, ampak tudi kot operater in dajalec franšize. Za nami stojijo dolgoletne izkušnje, mi smo stabilna, učinkovita in zanesljiva hotelska skupina. Naš strateški partner je AccorHotels, ena od največjih hotelskih skupin na svetu."
Malgorzata Morek
Sobota
06.05.2017
Franšizna ponudba evropskega hotelskega giganta AccorHotels bo vsekakor privabila pozornost v regiji. O tem kaj ponujajo govorimo z Malgorzato Morek iz Orbis Hotels Group.
 

Največja evropska in ena vodilnih svetovnih hotelskih skupin – francoski AccorHotels – namerava razviti mrežo svojih hotelov tudi v državah naše regije. Iskanje podjetnikov, hotelirjev in investitorjev iz Slovenije, Srbije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine in Črne Gore, ki bi si želeli delati pod priznanimi blagovnimi znamka in po standardih priznanih hotelirjev, se je že začelo. Za razvoj franšizne mreže in podporo v celotni Srednji in Vzhodni Evropi, je zadolžena poljska hotelska skupina Orbis. Strateško sodelovanje med podjetji AccorHotels in Orbis traja več kot 40 let, pred kratkim pa je AccorHotels postal tudi večinski lastnik Orbisa. V tem času sta Accor in Orbis na Poljskem zgradila mrežo z več kot 70 hoteli, pa tudi zagnala razvoj na Češkem, baltskih državah, Romuniji, Bolgariji. Sodelovanje je bilo okronano leta 2012 s podpisom pogodbe o master franšizi, s katero je Orbis (zdaj že hčerinsko podjetje) postal nosilec franšize za AccorHotels blagovne znamke v 10 državah Srednje in Vzhodne Evrope. Orbis je, z novim sporazumom iz konca leta 2015, dobil licenco za dodatnih šest držav in si danes lasti pravice za skupno 16 držav. V naši regiji trenutno posluje samo en hotel iz portfelja blagovnih znamk AccorHotels – to je hotel ibis v Skopju v Makedoniji, ki je bil odprt septembra 2015.

O načrtih in modelih širitve v ostalih državah regije smo se pogovarjali s Malgorzato Morek, direktorico franšiznega razvoja v podjetju Orbis Hotel Group/ AccorHotels Eastern Europe. Vprašali smo jo kaj lahko dobijo in kaj se od franšiznih partnerjev pričakuje ob vstopu v verigo svetovnega hotelirja…

Mreža franšiznih hotelov in hotelov pod pogodbo o upravljanju, ki jih je v zadnjih letih razvijala skupina Orbis, konstantno raste. V prvih šestih mesecih letošnjega leta ste odprli sedem franšiznih hotelov (700 sob) in podpisali šest novih pogodb – na Poljskem, Madžarskem in v Bolgariji. Kaj je tisto, kar priporoča skupino Orbis bodočim partnerjem, prejemnikom franšize in investitorjem?

Orbis ne nastopa samo kot lastnik hotelov, ampak tudi kot operater in dajalec franšize. Za nami stojijo dolgoletne izkušnje, mi smo stabilna, učinkovita in zanesljiva hotelska skupina. Naš strateški partner je AccorHotels, ena od največjih hotelskih skupin na svetu, kateri so se nedavno pridružile tudi tri luksuzne blagovne znamke – Fairmont, Raffles in Swissotel. Naša ponudba je sestavljena iz močnih, prepoznavnih blagovnih znamk, kot so Sofitel, Novotel, ibis, ibis Styles in Merkur. Poznavanje trga, know-how, visoki standardi poslovanja so naše glavne prednosti. Nudimo konkurenčne pogoje na področju prodaje, nabave, tehnične podpore, IT svetovanja in tudi strokovna izobraževanja v akademijah AccorHotels. Predvsem smo vzpostavili sistem mednarodnih standardov, ki je prilagojen duhu Srednje in Vzhodne Evrope in se lahko uporablja na različnih trgih.

Kakšne prednosti lahko pričakujejo tisti, ki pristopijo k franšiznemu sistemu skupine AccorHotels?

Vstop v mrežo hotelov Mercure, Pullman ali ibis Styles je našim franšizni parterjem prineslo ogromno koristi. V veliko primerih se je na samem začetku pojavila bojazen v zvezi z organizacijskimi vprašanji. A so partnerji z vstopom v franšizo dobili končni izdelek, ustrezna orodja in podporo, kar je zajemalo tudi izobraževanje vseh zaposlenih v hotelu. Zdaj so v našem globalnem distribucijskem sistemu, uporabljajo program zvestobe Le Club AccorHotels, dobili so priložnost izboljšati konkurenčnost, napredujejo in sodelujejo s svetovnimi korporacijami. Gostje, ki prihajajo v hotele so praviloma prijetno presenečeni, saj dobijo ravno tisto, kar so pričakovali, predvsem zaradi garancije standarda, kakovosti in varnosti.


Foto: Mercure hotel, Bucurest

Kakšne kriterije morajo izpolnjevati potencialni franšizni partnerji AccorHotels?

Med pogajanji največ pozornosti namenjamo velikosti in lokaciji objekta. Pri obstoječih hotelih, mora objekt skozi verifikacijo, preverbo tehničnega stanja in proizvodov. Upošteva se tudi stanje v katerem je hotel, velikost in število sob, kot tudi ali obstaja možnost povečanja kapacitet. Pri hotelih, ki se šele gradijo, ocenjujemo potencial objekta – velikost parcele, zgradbe, ciljna skupina gostov, konkurenca,…

Kako dolg je in kako je videti proces pristopa v mrežo?

Lastnik je dolžan, po izbiri blagovne znamke in podpisu pogodbe, hotel prilagoditi standardom sistema. Lastnikom hotelov, ki vseeno želijo imeti večji vpliv na stil in dizajn objekta ali da individualizem kombinirajo z močjo mednarodne blagovne znamke, pa ponujamo bolj fleksibilne blagovne znamke – Mercure in ibis Styles. Vsak nov hotelski projekt se realizira z polno podporo z naše strani, od pripravljalne faze, preko podpisa pogodbe do koordinacije nabave. Zahvaljujoč tem ukrepom lahko investitorji hitro reagirajo na predloge in uveljavijo standarde, mi pa smo lahko prepričani, da bo nov objekt popolnoma zadovoljeval zahteve franšize. Podjetniki, ki sodelujejo z nami, lahko računajo z optimizacijo stroškov in realizacijo investicije v skladu z določenim načrtom. Hotel se potem vključi v prodajo in rezervacijski sistem AccorHotels. Z našo pomočjo hotel postane viden in dostopen skozi spletni distribucijski kanal.


Foto: ibis Skoplje

Prvi franšizni hotel je bil odprt leta 2012. Koliko pogodb ste od takrat podpisali?

Podpisali smo več kot 30 franšiznih in upravljalnih pogodb, bodisi z lastniki obstoječih hotelov, bodisi z investitorji, ki so komaj začeli z gradnjo novih objektov. Mrežo že razvijamo na Poljskem, baltskih državah, na Češkem, Madžarskem, v Bolgariji, Romuniji in Makedoniji. Zdaj načrtujemo zagon razvoja tudi v državah, kjer še vedno nismo prisotni – to pomeni tudi v Srbiji, Sloveniji, Bosni in Hercegovini, Črni Gori in na Hrvaškem. Verjamemo in vemo, da ponudba franšiz tako velikega igralca, kot je AccorHotels vsekakor privablja pozornost in interes, pri tem pa so zadovoljstvo in pozitivne misli naših obstoječih partnerjev, najboljše priporočilo in referenca za potencialne bodoče prejemnike franšize.


Zanimivosti na forumu