Še en zgodovinski trenutek
Ko je avgusta 1965 v Bridgeportu Connecticut (ZDA) nastal prvi Subway, eden od lastnikov, takrat sedemnajst letni Fred Deluca, verjetno ni niti sanjal, da bo čez 50 let pod to blagovno znamko delovalo 44700 restavracij v 110 državah – ali da bo samo v Evropi odprtih 5000 restavracij. Subway je namreč konec marca zabeležil še en zgodovinski trenutek – restavracija odprta v škotskem mestu Livingston je 5000. restavracija na tleh Starega kontinenta.
Subway je sendviče, po katerih je postal slaven po celem svetu, v Evropi začel prodajati leta 1992, ko so odprli restavracijo na Irskem. Velika Britanija je prve Subway restavracije dobila pred 20 leti, danes pa ima veriga več kot 2300 enot samo na ozemlju Velike Britanije in Irske – pri čemer je bilo samo v preteklem letu odprto 300 restavracij. Za to ameriško verigo je Velika Britanija tretje tržišče po velikosti in pomembnosti, takoj za ZDA in Kanado.
Kot poročajo britanski mediji, je lastnik jubilejne 5000. restavracije Haj Atwal, podjetnik, ki že leta sodeluje z ameriško verigo. Atwal, ki je večkratni prejemnik franšize, ima zdaj v svojih rokah kar 16 restavracij Subway.
Zanimivo je, da so podjetniki tega tipa – ki vodijo več kot eno restavracijo Subway – v tej franšizni verigi dokaj pogosta pojava. Po uradnih podatkih več kot polovica prejemnikov franšize (teh je okoli 21000) vodi najmanj dve restavraciji. Statistika kaže, da so več kot 70% novih restavracij v preteklih nekaj letih odprli prav že obstoječi prejemniki Subway franšize.
Subway ima v državah naše regije trenutno eno restavracijo, ki je bila odprta konec leta 2013 v Ljubljani.
Preberite članke
Priprava in prodaja sušija je lahko izjemno ugodna poslovna priložnost - še posebej, če posel poteka pod franžizo Sushi by A’s, pravi Blagoje Spasojević, prejemnik te franšize v Sloveniji.
Sushi by A's, zasnova franšize, ki temelji na pripravi in prodaji sušija v okviru trgovskih verig, je razširil svojo mrežo na Hrvaškem in v Sloveniji, ter napoveduje prihod na nove trge.
Denny’s bo prvo restavracijo na evropskih tleh odprl v Veliki Britaniji. Ameriška veriga je zainteresirana tudi za tržišča naše regije.
V čem se Mini Pani razlikuje od podobnih sistemov, kakšna je komparativna prednost za prejemnike te franšize ter kateri format je najbolj zastopan, nam odkriva Zsolt Polhe
Gostinska koncepta Easy Wine in Easy Beer sta že nekaj let prava atrakcija za stanovalce in turiste glavnega mesta Latvije. Kaj naredi to franšizo tako posebno?
Najbolj brano
Poslovanje svojega podjetja lahko vodite s pomočjo franšizinga v okviru oziroma pod imenom znane svetovne blagovne znamke. Nekatere največje svetovne blagovne znamke uporabljajo ta način poslovanja. Zato torej - poskusite spoznati, kaj je v bistvu franšizno poslovanje.
Franšizni sistem Surf’n’Fries že tretje leto posluje na avstrijskem tržišču. O tem kako se je vse začelo in kaj je do zdaj dosegel govori prejemnik franšize Lukas Lenzinger.
Španski Naturhouse išče partnerje za razvoj franšizne mreže tudi na slovenskem trgu. V to so jih prepričale tudi dobre izkušnje iz držav srednje Evrope.
»Šola hitrega branja in modrega učenja« vstopi na slovenski trg. Master franšizorji Helena in Hrvoje Tkalčić razkrivata pogoje za prevzem franšize.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.