22.03.2016

Iz sveta luksuza in prefinjenosti

Pod blagovno znamko L`ARÔME se po celotni Hrvaški prodajajo parfumi visoke kakovosti in po sprejemljivih cenah. Mreža prodajnih enot je vzcvetela zahvaljujoč franšizi, ki je zdaj dostopna tudi v Sloveniji.

Poslovna ideja se včasih lahko rodi tudi v muzeju. Ko sta pred sedmimi leti Davor in Zrinka Bagić iz Zagreba obiskala Muzej parfumov v Parizu, sta pomislila, da bi bilo dobičkonosno, če bi na Hrvaškem odprla trgovino, v kateri bi prodajali kakovostne točene parfume. V tem času sta že imela zasebno podjetje na področju kozmetike a ideja s parfumi se jima je zdela bolj dobičkonosna. - Že na začetku smo vedeli, da same dišave ne moremo zaščititi, lahko pa zaščitimo blagovno znamko. Zato smo ustvarili in zaščitili ime L`ARÔME. Veliko smo razmišljali o vizualni podobi, ki bi privabila kupce saj so bila podobna podjetja že prisotna na tržišču. Zato smo ustvarili in oblikovali zelo lepo kristalno amforo, iz katere se točijo naši parfumi in je naša zaščitena industrijska lastnina - o prvih korakih govori Davor Bagić.

L'arome Fot. Larome

Ta posel je najbolj primeren za tiste, ki se že ukvarjajo z določenim poslom v smislu prodaje tekstila, nakita, torbic in drugih modnih dodatkov, kozmetike in podobno. V tem primeru je tveganje zelo nizko, lastniki pa dobijo priložnost dodatnega zaslužka. Pri tem so naše marže višje od povprečja v kozmetičnem sektorju.Davor Bagić

Priprave za zagon poslovanja so bile temeljite. Parfume so razvili v sodelovanju s strokovnjakom iz francoskega mesta Grass, zibelke industrije parfumov. V eni izmed 60 tovarn, kolikor jih obstaja v tem Provansalskem mestu, so začeli proizvajati tudi dišave za blagovno znamko L`ARÔME. Po večletnih pripravah so se vrata kraljestva parfumov s francoskim poreklom L`ARÔME odprla pred dvema letoma v Zagrebu. Kot pravi Bagić, če pustimo ob strani, da ekonomska kriza ne pojenja, so ravno krizni časi, ko kupna moč prebivalstva ni visoka, dobra priložnost za takšne posle.

- Ustvarili smo koncept, ki je oblikovno privlačen. Našli smo svojo nišo – smo namreč edini na svetu, ki prodajamo parfume z lastnostmi znanih dišav oziroma se zgledujemo na priznane blagovne znamke. Ta posel je, v časih ko je kupna moč ljudi nizka, zelo primeren saj je predvsem mladim težko odšteti 50 ali več evrov za parfum, medtem ko ga pri nas v najmanjšem pakiranju 15 mililitrov lahko kupijo že za nekaj evrov. Do zdaj ni bilo pritožb glede kakovosti in menimo, da le ta popolnoma ustreza ceni izdelka - pojasnjuje Bagić.

V želji razširiti poslovanje in svojo blagovno znamko narediti prepoznavno, so se po uspešnih začetnih korakih odločili, da ponudijo franšizo po celem svetu. Danes na Hrvaškem, poleg njihove trgovine, posluje še 30 franšiz. Razvili so dva koncepta – prvi predvideva otvoritev klasične prodajalne, drugi pa je »shop-in-shop« oziroma franšizni kotiček. Poleg tega ponujajo možnost prevzema master franšize za določeno državo, seveda pa lahko vzamemo tudi single-unit franšizo. - Tudi tisti, ki bi se na začetku odločili za single-unit franšizo, imajo nekaj mesecev časa, da si premislijo in prevzamejo master franšizo za celotno ozemlje - pravi Bagić.

Foto: L'Arome

Ker želijo franšizo čim bolj prilagoditi trenutnim tržnim razmeram, so poleg kristalnih amfor, prejemnikom ponudili tudi daleč ugodnejše amfore iz PET embalaže. Pod blagovno znamko L`ARÔME se do zdaj proizvaja 110 ženskih in 60 moških parfumov. Bagić pravi, da je minimalno število parfumov s katerim mora prejemnik vstopiti v posel 60 vrst – od tega 40 ženskih in 20 moških. - To je sortiment s katerim se lahko ustvari zadovoljiv zaslužek -  pravi in dodaja, da je za trgovino potrebno zagotoviti od 15 do 40 m2 velik prostor, za franšizni kotiček so dovolj že trije kvadratni metri.

- Ta posel je najbolj primeren za tiste, ki se že ukvarjajo z določenim poslom v smislu prodaje tekstila, nakita, torbic in drugih modnih dodatkov, kozmetike in podobno. V tem primeru je tveganje zelo nizko, lastniki pa dobijo priložnost dodatnega zaslužka. Pri tem so naše marže višje od povprečja v kozmetičnem sektorju. Glede na to, da je med našimi prejemniki franšize največ tistih, ki so se odločili za "shop-in-shop" koncept, se je izkazalo, da gre prodaja parfumov pogosto precej bolje kot prodaja ostalega blaga v trgovini - pravi Bagić.

Veliko smo razmišljali o vizualni podobi, ki bi privabila kupce saj so bila podobna podjetja že prisotna na tržišču. Zato smo ustvarili in oblikovali zelo lepo kristalno amforo, iz katere se točijo naši parfumi in je naša zaščitena industrijska lastnina
D.Bagić


Foto: L'Arome

Dodaja, da mora v primeru otvoritve samostojne trgovine, ki želi uspešno poslovati, le ta stati na zelo prometni lokaciji saj govorimo o izdelkih, ki se prodajajo po zelo dostopnih cenah. - Ko za dva evra kupite pivo, ga popijete in rečete "dajte še eno", parfumi, čeprav v najmanjšem pakiranju po 15 mililitrov, trajajo dalj časa in se ne kupujejo vsak dan - pojasnjuje Bagić.

Majhnih embalaž si niso omislili samo zato, da bi ljudje lahko kupili ugoden izdelek. Bagić namreč pravi, da je znano dejstvo, da se človeški možgani hitro navadijo na določen vonj in ga po nekaj dneh praktično ne zaznajo več.  - Ko kupimo parfum, ga po nekaj dneh ne vonjamo več saj so se naši možgani nanj navadili. Ugotovili smo, da bodo kupci z majhnimi embalažami bolj pogosto menjavali parfume in bodo lahko, poleg ostalih oseb v svoji okolici, tudi sami čutili vonjavo, ki jo uporabljajo - trdi Bagić.

Iz sveta luksuza in prefinjenosti

Do sedaj ni komentarjev na članek. Naj bo tvoj prvi.

Forum 4 tem, 4 komentarji

želite več?

newsletter Franchising.si

If you see this, leave this form field blank