Printbox ima v Sloveniji že dobro razvito mrežo z več kot 150 enot in 55000 uporabniki. V povprečju dosegamo 30 odstotno povprečno rast in sicer tako pri prihodkih kot tudi pri številu novih uporabnikov. Lahko rečemo, da je Printbox od leta 2012 dosegel zavidanja vreden nivo zrelosti – izkoristili smo priložnost, da potencial naših rešitev dodobra raziščemo in preizkusimo na domačem trgu in dojeli, da lahko koncept razširimo tudi na tuje trge.
Ponedeljek
26.10.2015
Kako je Printbox prinesel revolucijo v storitvah kopiranja, skeniranja in tiskanja, kaj vse so dosegli do sedaj in kaj nameravajo v prihodnosti, nam bo povedal Luka Jarc.
 

Slovensko podjetje Printbox se je na trgu pojavilo leta 2010 in se zelo hitro izpostavilo s konceptom in rešitvami na področju tiskanja, skeniranja in fotokopiranja. Podjetje je patentiralo samopostrežne avtomate za tiskanje, skeniranje in kopiranje pod blagovno znamko Printbox in jih postavilo na več kot 150 javnih krajih ter jih s tem naredilo stalno dostopne za veliko število uporabnikov. Kot pravijo, je avtomat enostaven za uporabo, možno pa je kopirati oziroma skenirati in tiskati "papirnato" gradivo – dokumente, knjige, obrazce – pa tudi datoteke vseh aplikacij in končnic – PDF, Excel, JPG, JPEG, GIF, Word ali PowerPoint. Uporabniki imajo možnost na Printbox sistemu ustvariti nalog, kjer lahko shranijo lastne dokumente in jih potem natisnejo na Printbox avtomatu.

Kot pravijo v Printboxu so v tem trenutku, z doseženo stopnjo pokritosti domačega trga, razvitim franšiznim sistemom in številom zadovoljnih uporabnikov, že zreli za širitev na tuje trge. Med drugim je podjetje svoj poslovni model predstavilo tudi na največjem in najprestižnejšem evropskem sejmu franšiz Franchise Expo Paris.

Kako se je koncept razvijal, kaj vse so že dosegli in kaj nameravajo v prihodnosti nam bo povedal Luka Jarc, marketing in prodajni menedžer v Printbox.

Kako Printbox trenutno posluje v Sloveniji? V kateri fazi razvoja ste začeli razmišljati o franšizingu in zakaj?

Printbox ima v Sloveniji že dobro razvito mrežo z več kot 150 enot in 55000 uporabniki. Naše avtomate trenutno lahko najdete v šestih največjih slovenskih mestih – Ljubljani, Mariboru, Celju, Kranju, Novem Mestu in Kopru, pa tudi v nekaterih drugih krajih – Piranu, Luciji, Bledu, Velenju. V povprečju dosegamo 30 odstotno povprečno rast in sicer tako pri prihodkih kot tudi pri številu novih uporabnikov. Lahko rečemo, da je Printbox od leta 2012 dosegel zavidanja vreden nivo zrelosti – izkoristili smo priložnost, da potencial naših rešitev dodobra raziščemo in preizkusimo na domačem trgu in dojeli, da lahko koncept razširimo tudi na tuje trge.

Franšizni model poslovanja je bila logična izbira, ker skozi prejemnike franšize na drugih trgih dobimo lokalne partnerje, ki najbolje poznajo tamkajšnje pogoje poslovanja, kar je ključnega pomena pri uvajanju nove blagovne znamke na nove trge. Obenem nam bo franšizing omogočil, da se osredotočimo na razvoj novih funkcionalnih rešitev, kar bodo kasneje lahko uporabili tudi vsi ostali partnerji znotraj franšizne mreže.

Opišite nam koncept Printbox.

Storitve se lahko uporabljajo z ali brez predhodne registracije. Vsak posameznik lahko ustvari svoj nalog direktno na kateremkoli Printbox avtomatu ali pa na spletni strani printbox.net, nato lahko datoteke shranijo v oblak (cloud) in na tega potem preko svojega uporabniškega računa lahko dodajajo datoteke za tisk preko telefona, tabličnega računalnika, USB ključa,…

Storitve Printbox-a se plačuje s "kreditom", ki ga uporabnik plača z gotovino ali z Moneto, še vedno pa se lahko plača samo na Printbox avtomatih. V primeru, ko uporabnik vplača preveč kredita, preostanek ohrani na nalogu. Naša cloud rešitev povezuje vse Printbox enote v enoten sistem, kar pomeni, da uporabnik lahko svoj kredit in datoteke lahko uporablja in tiska na katerikoli lokaciji. Po plačilu s kreditom uporabnik lahko natisne želene datoteke.

Kdo so vaše najpogostejše stranke in na katerih lokacijah lahko najdemo Printbox avtomate?

Več kot 85 odstotkov Printbox-a predstavljajo mladi ljudje stari med 18 in 27 let saj smo avtomate postavljali na fakultetah, v študentskih domovih, knjižnicah. Ko smo mrežo širili tudi na prometne lokacije – bencinske servise, nakupovalna središča, železniške postaje, letališče – se je povečalo tudi število uporabnikov starih med 25 in 50 let.

Koliko sploh stane storitev Printbox-a?

Cena tiskanja ene strani formata A4 se v Sloveniji giba v razponu od 4 do 10 evro centov, ne glede na število barv ali barvno »pokritost« dokumenta. Natančna cena ene strani pa je odvisna od zneska vplačanega kredita. Uporabnik pri vplačilu 5 evrov dobi 50 Printbox točk in lahko tiska po ceni 10 centov za stran. Če pa vplača 60 evrov, dobi 1500 točk in lahko tiska po ceni 4 cente za stran!

Vsekakor pa bodo cene storitev Printbox-a prilagojene posameznem trgu v skladu z njegovim potencialom.

Katere pogoje mora izpolnjevati prejemnik Printbox franšize in kakšne so osnovne finančne zahteve?

Pritbox išče partnerje, ki so izkušeni podjetniki z dovolj finančnih sredstev za vzpostavitev mreže z najmanj 100 Printbox avtomati in so sposobni v dveh letih privabiti vsaj 40000 uporabnikov.

Prejemnik franšize za vstopno nadomestilo dobi dva Printbox avtomata. Poleg tega dobi programsko opremo za delo avtomatov, pristop h kontrolno nadzornem delu programske opreme, usposabljanje o načinu dela in servisiranju avtomatov, kot tudi franšizni in operativni priročnik – skratka ves potreben know-how. S tem bodo lahko uporabljali inovativno in edinstveno programsko opremo, ki jim omogoča spremljanje in nadzor delovanja avtomatov, odpravljanje napak, pridobitev statističnih podatkov, ki jih potrebujejo…

V vsakem trenutku bomo nudili svetovalno pomoč v zvezi s prodajo, marketingom, oglaševanjem, izdelavo finančnih projekcij ter razvojnih načrtov in podobno. Poleg tega pa še s servisiranjem avtomatov. Prejemnik lahko računa z našimi tehnično – proizvodnimi rešitvami tudi pri nabavi nadomestnih delov.

Prejemnik franšize bo tudi vsak naslednji dodatni avtomat kupoval direktno od Printbox-a.

Kar se tiče rednih nadomestil bo za vsak avtomat potrebno plačevati fiksno mesečno nadomestilo za programsko opremo in redno franšizno nadomestilo v višini 10% od ustvarjenih prihodkov.

Partnerji Printbox-a bodo sicer prejemniki master franšize za izbrane trge, kar pomeni, da bodo imeli pravico dajati franžize tretjim osebam. Poslovati morajo pod blagovno znamko Printbox in tudi prevzeti celotno celostno podobo matičnega podjetja.

Ne nazadnje, če upoštevamo dejstvo, da ima Printbox v Sloveniji 55000 uporabnikov in dosega frekvenco 200000 ljudi mesečno, lahko vidimo, da je lahko tudi na drugih trgih vsak aparat odličen pripomoček za oglaševanje, posebno za podjetja, ki si želijo svoje izdelke ponuditi našim uporabnikom. Obenem bo to vir potencialnih prihodkov tudi za naše partnerje!


Zanimivosti na forumu