03.11.2014

Jasna vizija

Optika Clarus je največji sistem optičnih trgovin v regiji. V tej verigi zdaj deluje deset optik, vključno z največjim okulističnim centrom v Evropi, na površini 800 kvadratnih metrov, v nakupovalnem središču BTC v Ljubljani.

Zakaj je pomembno da je optik tudi dober prodajalec, in kaj prejemnik franšize lahko pričakuje od sistema, nam bo povedal Tihomir Krstič. Tihomir Krstić je pred 25 leti odprl okulistično trgovino v Ljubljani - ta trgovina je bila prva v seriji sodobnih okulističnih centrov, iz katerega se je razvila znamka Optika Clarus.

Tihomir Krstič, Clarus Fot. T.Krstič

Včasih ne glede na to, koliko se trudi, vsak dober optik ne more postati tudi dober trgovec. Če nima smisla za trgovino, je trud zaman. Dober prodajalec pa se lahko priuči tudi optičnih znanj. Tako je nastala akademija Clarus.
Tihomir Krstič

Kaj ste navedli kot osnovne prednosti vašega franšiznega sistema, oziroma, kaj bi bilo posebnega, kar bi pritegnilo potencialne prejemnike franšize?

Clarus ima trenutno najbolj razvit sistem delovanja optičnih trgovin ne samo v Sloveniji, ampak tudi daleč naokoli. Imamo svojo akademijo, ki izobražuje optike na vseh stopnjah. Od začetnega dober dan, do najbolj zahtevnih procesov dela, pospeševanja prodaje, trženja itd.

Imamo razvit sistem nabave blaga, optimizacije zalog, servisiranja in popravil, naročanja na okulistične preglede itd. Skratka, veščine dela za Optiko Clarus smo razvili od vsakega najmanjšega detajla do najzahtevnejše podrobnosti. Poleg tega ima Optika Clarus sklenjene dolgoročen pogodbe z najboljšimi proizvajalci stekel, okvirjev, sončnih očal in dodatkov po res najugodnejših cenah, kar zagotavlja že v samem začetku za franšizija določeno konkurenčno rednost. To bo nedvomno pritegnilo vsakega potencialnega prejemnika  naše franšize, saj dobi zanje in vse "kažipote" v enem paketu.

Omenili ste, da ima Clarus svojo akademijo za optike? 

Mi smo bili prisiljeni narediti šolo za optike. Ugotovili smo, da je v Sloveniji premalo optikov, potem, da le majhno število tistih, ki so dokončali srednjo šolo za optika, potem res dela ta posel. Poleg tega so se časi spremenili. Optik kot obrtnik je bil v preteklosti res pomemben, vendar danes, ko večino dela hitro in učinkovito naredite z računalnikom ali stroji, obrtnik postaja manj pomemben v tem poslu. Pred dvajsetimi leti je dober optik res bil tisti, ki je znal narediti dobra očala, danes pa ima na razpolago vse mogoče stroje, računalnike in vse to namesto njega naredi stroj in dobavitelj. Mi smo to dojeli in v celoti obrnili logiko. Najprej smo začeli iskati dobre trgovce, ljudi, ki so imeli izkušnje in so bili dobri v trgovini, nato pa smo od njih začeli delati dobre optike.

Naj slikovito razložim. Včasih ne glede na to, koliko se trudi, vsak dober optik ne more postati tudi dober trgovec. Če nima smisla za trgovino, je trud zaman. Dober prodajalec pa se lahko priuči tudi optičnih znanj. Tako je nastala akademija Clarus.

Verjamem, da se večina mojih starejših kolegov s takim pristopom ne bi popolnoma strinjala, vendar moramo priznati, da je optika tudi - trgovina. Res je, veliko več od trgovine, ker je neposredno povezana z medicino in zdravstvom, vendar še vedno na koncu vsi optiki prodajamo blago - kot nekdo drug prodaja čevlje ali knjige.

Danes imamo vsi lepe pulte, lepo blago, stekla kakršna želite, vendar je bistvena razlika v tem, da nekateri od nas vedo reči "dober dan"! Clarus je dojel, da je odnos s stranko tisto, kar najbolj vpliva kako boste poslovali. Kupci so danes veliko bolj zahtevni in optik lahko pripravi oglaševanje kakršno želi, vendar če prodajalec nima pravega odnosa do kupca, se ta obrne in odide.

Poleg tega, da dobi blagovno znamko, know-how, celovit sistem poslovanja in znanje, kako graditi dober odnos s stranko, ali je nujno, da so prejemniki franšize tudi optiki, oziroma, ali bi se oni morali udeležiti akademije?

Seveda. Vsi morajo iti skozi vse faze usposabljanja. Seveda optiki, ki že delajo, v malo manjšem obsegu. Vendar po končanem usposabljanju preverimo znanje vsakogar, ki dela v naših optikah. Po naših izkušnjah lahko vsakdo, ki ima smisel za delo s strankami, dovolj volje in vsaj malo talenta, v kratkem času postane dober optik.

Usposobljenost pa preverjamo tudi kasneje, med delom in tako zagotavljamo dosledno upoštevanje standardov Optike Clarus.

Koliko znaša naložba za zagon franšize?

Clarus ima dva modela ki sta odvisna od velikosti in ravni opremljenosti optike. Clarus Delux je bolj primeren za velika mesta in v tem primeru gre za trgovino z vrhunsko opremo, posebnih in nekoliko dražjih vitrinah, z vrhunsko opremljeno ambulanto. Takšna Optika stane približno 100 tisoč ali malo več. Seveda ni potrebno, da ima vsak začetnik toliko denarja sam. Tudi banke so pripravljene kreditirati to dejavnost, ob primerni lastni soudeležbi seveda. Ker pa se zavedamo, da je v majhnem mestu včasih tvegano pričeti dobičkonosno poslovanje s tako drago investicijo, smo razvili t.i. Clarus Economic, kjer priporočamo podobno opremo, ampak nekoliko cenejših proizvajalcev in pohištvo cenejših materialov. Takšna optična trgovina stane polovico manj denarja.

Jasna vizija

Do sedaj ni komentarjev na članek. Naj bo tvoj prvi.

Forum 4 tem, 4 komentarji

želite več?

newsletter Franchising.si

If you see this, leave this form field blank