13.10.2014

Biti "Mercedes" med parfumi

Blagovna znamka Nicole cosmetics je kot franšiza mednarodno prisotna na poljskih, litovskih, hrvaških, srbskih in črnogorskih tržiščih, vendar si želijo si še dalj.

Blagovna znamka Nicole cosmetics je kot franšiza prisotna na poljskih, litovskih, hrvaških, srbskih in črnogorskih trgih. Podjetje Eurokotra, ki si lasti omenjeno blagovno znamko, se trenutno pogaja o širjenju franšize na slovaške, makedonske in angleške trge, načrtujejo pa širjenje tudi na ostala tržišča, predvsem na področju Adriatica – torej tudi v Slovenijo. O franšizi, oziroma modelih sodelovanja, letošnjih poslovnih načrtih, nujnih investicijah pa tudi o vračanju vloženega kapitala - smo govorili z Alenom Fonom.

Nicole kozmetika Fot. Nicole cosmetics

Nam kriza ustreza in poslovanje je na ta račun boljše. To pa zato, ker morajo kupci originalov plačati od 50 do 80 evrov, medtem ko pri nas lahko kupijo dišavo že za nekaj evrov, po kakovosti pa se niti ne razlikujemo.
Alen Fon

Zakaj in kako ste se odločili za širjenje maloprodaje skozi franšizo?

Franšiza je najboljši način za prodajo naših izdelkov, ker vsako prodajno enoto najbolje obvladuje njen lastnik, v tem primeru prejemnik franšize. Sami bi zelo težko obvladovali na primer 100 prodajnih mest, v katerih je zaposlenih 300 prodajalcev in to z izdelkom v odprti embalaži, kot so toaletne vode Nicole. Menim, da je franšiza najboljša izbira, ker je vsak prejemnik franšize motiviran s čim večjo prodajo. Ker je sam vložil svoj denar, si želi čim več zaslužiti ter povrniti vloženi kapital.

Kako ste zagnali posel s toaletno vodo?

Lahko bi rekli, da se je zgodovina našega posla pričela v sedemdesetih letih preteklega stoletja. Naš oče je namreč pred 40 leti, iz Francije v Jugoslavijo uvozil dišavne arome. Zato smo se leta 1999 odločili za lastno proizvodnjo visoko kakovostnih francoskih dišav.

Povejte nam kaj o sami franšizi, nadomestilih, ki jih prejemnik mora plačevati ter pogojih, ki naj bi jih izpolnjeval?

Na samem začetku poslovanja smo imeli tri modele sodelovanja: polna paleta izdelkov, polovična paleta in dopolnjevanje že obstoječe ponudbe v cvetličarnah, frizerskih in kozmetičnih salonih in podobno (nekaj podobnega franšiznemu kotičku). Kriza, ki je sledila, je samo še razširila ponudbo »franšiznih modelov«, tako da lahko ustrežemo tudi manjšim kandidatom – ker je naš izdelek pravzaprav »krizni izdelek«, ki se v slabši finančni situaciji, prodaja še bolje. Nam kriza ustreza in poslovanje je na ta račun boljše. To pa zato, ker morajo kupci originalov plačati od 50 do 80 evrov, medtem ko pri nas lahko kupijo dišavo že za nekaj evrov, po kakovosti pa se niti ne razlikujemo. Menimo, da imamo idealen izdelek in odgovarjujoč model tako za samostojno trgovino, otok v nakupovalnem centru, kot tudi za dopolnitev obstoječe ponudbe v trgovinah – franšizni kotiček. Od prejemnikov franšize ne zahtevamo nobenih pretiranih pogojev. Pravzaprav je edini pogoj, da prejemnik franšize od nas kupuje blago po aktualnem ceniku. Ponudbo smo torej popolnoma liberalizirali tako, da je le ta lahko čim bolj privlačna.

Kolikšna je nujna investicija in v kolikšnem času lahko vlagatelj pričakuje izplačilo vloženega denarja?

Vse je odvisno od tega, kateri model oziroma kakšno količino naših izdelkov investitor izbere. Če govorimo o dopolnjevanju ponudbe z našim sortimentom, recimo kakšnih dvajset dišav plus embalaža, potrebujemo za začetek vsega nekaj sto evrov. Če nekdo želi celotno paleto dišav skupaj s stojnico v dobrem nakupovalnem centru, je investicija 6-7.000 evrov. Cena za mililiter toaletne vode je v vseh državah več ali manj enaka.

Zakaj bi nekdo vzel franšizo blagovne znamke Nicole in ne katerega od zdaj že mnogih ponudnikov podobnih izdelkov?

Nicole je izdelek z juga Francije, kjer cel svet oziroma podjetja, ki v tej dejavnosti nekaj pomenijo, kupujejo eterična olja, toaletne vode ali parfume. Naš izdelek je francoski – ampak je "Mercedes" med parfumi! Če si nekdo želi turških ali bolgarskih voda, si želi nečesa podobnega "fičku".

Kakšni so vaši poslovni načrti?

Načrtujemo povečanje števila prodajnih mest v manjših trgovinah na Hrvaškem. Poleg tega si želimo najti prejemnike master franšiz na Češkem, Slovaškem, v Sloveniji in Makedoniji.

Biti Mercedes med parfumi

Do sedaj ni komentarjev na članek. Naj bo tvoj prvi.

Forum 4 tem, 4 komentarji

želite več?

newsletter Franchising.si

If you see this, leave this form field blank