Pogoste napake franšizorjev
Najpogostejše napake v poslovanju franšizorjev so: nezadostno testiranje pilotne enote – pilot prodajnega mesta, slabo strukturiranje franšize, slaba izbira franšizijev, in napačen razvoj odnosov z njimi, premalo kapitala za razvoj podjetništva in postavitev premajhnega nadomestila za vstop v sistem, prehitra širitev poslovanja, uporaba napačnega sistema upravljanja.
Eden od vzrokov, ki lahko pripelje do neuspeha franšize je nezadostno testiranje pilotne enote franšize (pilotna enota). Franšizor, preprosto povedano, mora testirati sistem vse dokler se ne pokaže njegov razvoj kot stalnica in pri tem naj zagotovi, da bo testiranje kompletno in podrobno. Ni tako pomembno, katera poslovna enota se testira kot pilot - ampak KAKO se testira.
Neustrezno testiranje pilotske enote, lahko pripelje do napačnega strukturiranja franšize. Napačna struktura lahko povzroči operativne težave pri delovanju in težave v kontroli mreže franšizijev.
Nekateri od franšizorjev želijo "hitro krepitev" tako, da predpišejo večje zneske za vstopno franšizno nadomestilo, oziroma nadomestilo za pristop k sistemu in s tem dajejo prednost franšizijem z več kapitala. Po drugi strani pa nekateri franšizorji, da bi pritegnili več franšizijev, določijo nizko vstopno provizijo, toda hkrati ne zagotovijo zadostne višine kapitala za delovanje in razvoj franšize.
Oboji morajo imeti v mislih, da niso vsi potencialni kandidati primerni za franšizije, ne glede na to koliko kapitala imago na razpolago. Franšizorji se morajo prepričati, da imajo franšiziji poleg kapitala tudi znanje, lastnosti in sposobnosti, potrebne za delo v takem franšiznem sistemu.
Zelo so pomembni odnosi, ki jih franšizorji razvijajo s svojimi franšiziji. Čeprav strokovnjaki priporočajo, da mora franšizorji imeti uravnotežen odnos s prejemnikom franšiz, ki temelji na medsebojnem zaupanju, pogosto med njimi - ali nekaterim od njih - lahko nastanejo napetosti, ki lahko vplivajo na celotno franšizno mrežo. Franšizing ni dobra izbira za podjetja s finančnimi težavami. Franšizor mora preprosto imeti dovolj kapitala za zagotovljanje potrebne podpore za franšizije. Če oni ne dobijo dovolj podpore za delo v sistemu, lahko sami zapadejo v finančne težave, in celo pripeljejo podjetje v stečaj.
Želja za hitro širitev poslovanja, tudi lahko pripelje do neuspeha franšize.
Za hiter razvoj svojega poslovanaj, se nekateri franšizorji združujejo z drugimi ali se združujejo z drugimi franšiznimi sistemi, ki ponujajo komplementarne izdelke ali storitve. Vendar je ta metoda vedno tveganje izgube vsebine in pomena vsake posamezne organizacije.
Nekatere franšizorji želijo čim hitreje razširiti svoje delovanje zunaj svojih domačih trgov - širijo se na mednarodni ravni, brez pravega pregleda koliko je potrebno truda in tveganja za tak projekt. Če nima potrebnega kapitala in močnega lokalnega podjetja, lahko franšizor enostavno uniči blagovno znamko na mednarodni ravni.
Vse te napake so predvsem posledica vpliva neustreznega sistema upravljanja, ki ima posledice na dejavnosti celotne franšizne mreže.
(EZ)
Preberite članke
Vsak lastnik franšiznega sistema izbira svojo pot za najustreznejšo mednarodno širitev. Obstaja pa pet osnovnih načinov širjenja franšiznih sistemov. Kako izbrati pravega?
Vse več podjetij razmišlja o svojem franšiznem sistemu. Ali je to še realno ? Predstavljamo vam pet korakov , ki vam bodo pomagali najti odgovor.
Vsak franšizni sistem izbere ali si ustvari pot za mednarodno širitev, ki mu najbolj ustreza. Obstaja pa pet osnovnih načinov širjenja franšiznih sistemov. Kako izbrati pravega?
Uspešno poslovanje lahko razširite z odpiranjem novih podružnic ali hčerinskih podjetij ali z ustvarjanjem novih podjetij - prek franšizinga. V primerjavi s prve dve metode, poslovni razvoj prek franšizinga zahteva manj naložb in manj tveganja
Najbolj brano
Poslovanje svojega podjetja lahko vodite s pomočjo franšizinga v okviru oziroma pod imenom znane svetovne blagovne znamke. Nekatere največje svetovne blagovne znamke uporabljajo ta način poslovanja. Zato torej - poskusite spoznati, kaj je v bistvu franšizno poslovanje.
Franšizni sistem Surf’n’Fries že tretje leto posluje na avstrijskem tržišču. O tem kako se je vse začelo in kaj je do zdaj dosegel govori prejemnik franšize Lukas Lenzinger.
Španski Naturhouse išče partnerje za razvoj franšizne mreže tudi na slovenskem trgu. V to so jih prepričale tudi dobre izkušnje iz držav srednje Evrope.
Sushi by A's, zasnova franšize, ki temelji na pripravi in prodaji sušija v okviru trgovskih verig, je razširil svojo mrežo na Hrvaškem in v Sloveniji, ter napoveduje prihod na nove trge.
»Šola hitrega branja in modrega učenja« vstopi na slovenski trg. Master franšizorji Helena in Hrvoje Tkalčić razkrivata pogoje za prevzem franšize.
Zanimivosti na forumu
Osnovna sredstva in 500 evrov
Zanimov branje https://www.premiumbar.si/trgovina/premium-bar/rum če kdo rabi dejansko dobra zadeva :) https://atelierrebul.si/shop/category/nega-telesa-krema-za-roke-45
Osnovna sredstva in 500 evrov
Znesek 500 evrov, na katerega se sklicujete, je pomemben v računovodstvu in knjigovodstvu, saj gre za prag vrednosti, do katerega se sredstva običajno obravnavajo kot drobna...
Če koga zanima
Prodaja se hiša, če koga zanima. https://www.nepremicnine.net/oglasi-prodaja/veliko-tinje-hisa_6541526/
Nakup podjetja
Nimam pojma me pa tudi zanima, si sprobal potem ali si pustil pri miru https://vajanadan.si/
Nakup podjetja
Zdravo, sem nov na tem forumu sicer ga spremljam že dlje časa. Ker kot sem opazil Vas je kar nekaj na tem forumu, kateri imate podjetje v takšni in drugačni...